Dödstyst om bokmässa

Street-mässan Ord & Text på Hornstulls strand i Stockholm blev i det fantastiska vårvädret en folkfest på flera sätt. Mängder av människor solade under de knoppande träden på strandkanten och många av dem passade på att insupa lite kultur på bokmässan. Men massmedia lyste med sin frånvaro. Åtminstone har jag inte sett till någon bevakning av denna folkliga kulturfest.

För ett antal år sedan försökte man starta en bokmässa på våren i Sollentuna. Men denna mässa bojkottades av Bonniers som tyckte bokmässan i Göteborg var en tillräckligt stor och resurskrävande ansträngning och därför inte ville ha någon bokmässa i Stockholm.

Kan det vara Bonniers som är framme igen och bojkottar även denna mässa genom att inte ge den publicitet? Bonniers äger ju som bekant stora delar av massmedia, bl a Dagens Nyheter, Expressen och på sistone även TV4.

Men det finns ju också andra tidningar mm och man tycker att de inte borde gå i Bonniers ledband. Jag vet inte vad jag skall tro.

Mariann Andersson
ALIDA BOK
som ställde ut på Streetmässan och faktiskt trots allt sålde rätt bra.

Kommentarer
Postat av: Leif Erlingsson

Jag vill bara tacka för att du kämpar på!
Dissidenter i hela världen - förena er!
Så slutar min senaste bloggtext,
Det stora kriget för mänskligheten: kampen mot förnuftet.
Och långt nere bland dess kommentarer länkar jag tillbaka till din blogg med uppmaning att läsa här.
Det du skriver är mycket viktigt.

2007-05-26 @ 11:35:17
URL: http://blog.lege.net/
Postat av: Mikael Wälivaara

Jag vill påminna mig att våra bloggar korsades någon gång i fjol. Redan då kände jag att det du skrev var viktigt, men jag missade att följa upp. Tack vare Leif -- kommenterar också -- påmindes jag idag om din existens och ditt viktiga skrivande. Med förhoppning om din tillåtelse länkar jag idag permanent till din blogg ifrån min.
Mikael Wälivaara

2007-05-26 @ 15:39:05
URL: http://uuaaradio.blogspot.com
Postat av: Josef Boberg

Hejsan Mariann,
Måhända kan Du få lite stöd för Din känsla av att MaktElitens massmedia inte var där - genom att kolla på min hemsida under rubrikerna IT1, IT25, IT36, IT27, F8, F13 och F27.
Ha det...
vännen Josef

2007-05-27 @ 14:59:21
URL: http://www.boberg.nl
Postat av: Mariann Andersson

Hej
Tack för era kommentarer och länkar. Hoppas vi får många gemensamma vänner-

2007-05-28 @ 17:05:25
URL: http://alidabok.net
Postat av: Josef Boberg

Hej igen Mariann,
Apropå att vara emot = kritisera. Måhända kan det som jag har ordbajsat om under rubrikerna IT2:1, IT6:1-3, IT10:1, IT23:1, IT36:2, F24:1, F107, F142 och F148 på min hemsida bidra till att vara mera för - vad det nu kan vara för någonting - för att undvika att förlora Energi på att vara emot.
Ha det...
vännen Josef

2007-05-30 @ 14:45:51
URL: http://www.boberg.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback